Tuesday, November 5, 2013

Hjärtat på rätt ställe

Hej hej.
Kardiologi är coolt. Sitter och läser på om en massa hjärt-och kärlsjukdomar. Symtom, tillstånd och mediciner mm. Ca 1 på 100,000 har ett högerorienterat hjärta, det vet jag nu, tror dock mitt hjärta ligger i magen någonstans, pulserar alltid så tydligt där^^ Skulle i och för sig förklara ordspråket att den närmsta vägen till hjärtat är genom magen...
Känner mig lite flamsig nu, börjar komma in i sjuksköterskeyrket vilket innebär att jag är väldigt trött. Hela tiden. Och inte allt kaffe i världen kan hjälpa mig ur det här, det är mentalt. Men jag brukar på något konstigt sätt ändå få mycket gjort när jag går på mina sista batterier så jag pluggar på:) Hjärtat är som sagt häftigt!

Vågar knappt erkänna att Rammsteins Mein Herz Brennt precis gick på i bakgrunden...
Vart sitter ditt hjärta?

No comments:

Post a Comment