Monday, October 7, 2013

Oktober

Im alive! Kör numera på ett inlägg i månaden verkar det som... Det är hektiskt nu! ;)

Kurs Nr.2 har dragit igång för den här terminen och kan även meddela att jag klarade den första! Så 7.5 hp rikare kör jag nu vidare på den nya kursen: Basal omvårdnad med inriktning på den äldre människan. Känner mig ganska trygg än så länge och mycket av det kan jag nog tacka mitt sommarjobb för, jobbade ju på äldreboende och jobbar även extra där nu i höst. Nu får vi öva mer praktiskt såsom att sätta kateter, lägga om sår och ta blodtryck. Ska ha KTC i venprovning imorn vilket är lite nervöst:) Men än så länge så är det bara på dockor.

Första veckan hade vi en föreläsning om munhälsa och efter det gjorde jag av med en förmögenhet på apoteket... Skämt åsido men lärde mig väldigt mycket och köpte hem lite grejer;) Var hos tandläkaren i lördags och fick tummen upp så det är bara att fortsätta på samma sätt :D

V6, Zendium och SB12 skulle tydligen vara bäst enligt föreläsaren :)

No comments:

Post a Comment