Saturday, August 17, 2013

Hede

Hej hej.
Bloggen har som sagt tagit lite sommarlov men på måndag så drar skolan igång igen och då får vi se vad som händer^^

Jag har ju mestadels jobbat nu i sommar men lyckades åka iväg några dagar till Härjedalen, Hede, med pappa, David och hundarna. Där fiskade vi i stort sett hela dagarna, vilade lite, fiskade mer och sen åt vi fisken :) Vi fick bara öringar med undantag av pappas lilla pekfingerstora harr^^ Gott var det i alla fall och nu vill vi ha stuga däromkring!

Såhär såg stugan vi bodde i ut:

Otroligt vacker natur.

Fångst.

Mina fina pojkar:)

Roy & Brazze. De var ofta i efter oss i vattnet.

Fina Brazze. Han älskar att bada och simma efter pinnar.

Roy badade! Ena sekunden sprang han vid kanten och vips när jag skulle fota Brazze så såg jag vår lille korv simma i mobilen. Fick lite smått panik men det var lugnt, han var ju bara några meter ifrån mig. Men han insåg nog att han var ute på för djupt vatten... (svårt när man inte har någon lång näsa^^)

Grillning vid ett tjär.

Öring.

Jag i mina sexiga vadarstövlar! De höll mig torr i alla fall^^



Det var lite info om min enda semester nu i sommar. Har varit sjukskriven en vecka också men jag räknar inte ligga-och-vrida-och-vända-sig-i-soffan som semester :)

Men nu ser jag framemot att skolan ska dra igång igen!

No comments:

Post a Comment