Tuesday, April 16, 2013

Sick Tuesday

Hej hej! Host host! Harkel harkel!
Det är inte ofta jag blir sjuk *peppar peppar* men när jag väl blir det så är det ingen liten förskylning. Har haft ont i halsen hela helgen och igårkväll när jag kom hem från veterinären med Roy (hälsokontroll, nosveck) så hittade jag en äcklig fluss. Feber på det. Tror dock att jag hittade dem i tid och nu ser det finare ut i halsen, använder mig av mormors husmorsknep och förutm en tryckande huvudvärk så känner jag mig ganska bra.

Thé med honung, andas med öppen mun (hela tiden!) och dricka mycket kallt vatten.

Nu hoppas jag bara att jag inte hunnit smitta någon, träffade både mamma och Clara igår. Och en snäll barnmorska som gav mig en massa framtidstips, förnyat p-pillerrecept och en varm känsla i hela kroppen. Så himla mysig tant! Och David förstås :)

Så idag har jag bara varit hemma. Myst en massa med Roy och försökt plugga klart cirkulationssystemet, måste påbörja respirationssystemet ikväll och imorgon ska jag plugga till seminariet på torsdag. Fullt upp.

Umgås gärna med den här plutten! Här ser ni även en skymt av soffan :)

No comments:

Post a Comment