Saturday, April 27, 2013

Urban Pain

Hej hej!
Har haft en bra men intensiv vecka. Mycket i skolan och igår hade vi en jättebra gästföreläsare som pratade om smärta. Olika typer av smärta, smärtminne, stress, sömn och vad som händer i kroppen när man känner en viss typ av smärta. Det var verkligen jätteintressant att lyssna på honom och jag antecknade som en tok!
I torsdags tog jag en paus från pluggandet och följde med mamma och mormor på fotbehandling. Det var underbart och jag svävade på moln därifrån. Vi hittade ett mysigt litet engelskt café där vi drack te och åt scones.

Igårkväll bjöd Clara ut mig på middag, som födelsedagspresent, medan David var ute på kryssning. Vi åt på ett mysigt tapas-ställe på söder med bra spansk musik. Nu är jag helt kär i tapas och sangria och vill helst inte äta annat! Måste nog det... ska laga terayaki lax sen, inte fy skam det heller ;) Efter middagen satte vi oss på en pub, drack öl och en tjej från klassen, Maja, gjorde oss sällskap. Det blev en ganska tidig kväll för mig eftersom Roy väntade hemma men jag hade haft det jättemysigt (jaja, mysigt och mysigt men det är så jag lever!).

Nu kom jag och Roy hem från mamma där det var 4-årskalas för min lillebror! Där var halva släkten och vi åt spindelmannen-tårta ;) Småkusinerna var där också och de växer så de knakar! Försöker njuta så mycket som möjligt av Edgar innan han börjar gå :'(

Här hemma möttes vi av en sovandes David på soffan. Tydligen inte så mycket sömn på de där kryssningarna ;)  Så jag lade Roy brevid honom och nu ligger de och snarkar ikapp... Jahapp! Vad ska jag hitta på ikväll då? Kanske smita ut på stan?

Skämt åsido, här har vi lite instagrambilder och några fina plagg från Urban Outfitters:


No comments:

Post a Comment