Sunday, April 14, 2013

Livet på hundgården

Hej hej. Då lider denna vecka mot sitt slut. Om en halvtimme börjar nästa Star Wars-film och då är jag uppe i tre, har gett mig fan på att jag ska se dem nu.
Jag har haft en mysig helg, ganska lugn. I fredags var jag och lilla familjen hemma hos Clara, åt god mat, såg på Star Wars och hade det hur mysigt som helst. Igår morse så åkte jag, pappa och David till Länna och hämtade upp vår nya soffa, love it! Den är jätteskön och när vi ser på film och är extra lata så fäller vi ut bäddsoffan... Gött, bild kommer!
Sen så har vi fått in lite föreningsplikter såsom att städa trapphuset på städdagen.

Idag har vi vart i stan och köpt en till dammsugare, enbart för Roys hår! Han hårar tamejfan överallt! Nu är det slut på det!

Innan det så var vi i vitabergsparkens hundrastgård i två hela timmar med Roy. När vi kom dit så sprang Roy upp på berget, askaxigt, och agerade lekfarbror ett tag. Alla hundar sprang efter honom men han sprang så snabbt så vi blev rädda att han skulle göra en kullerbytta ner från berget.

Då kom Alice, räddaren i nöden, och vi slapp springa efter Roy på berget. David trampade i bajs.


Det var hur många hundar som helst till slut! Alla sprang runt i cirklar och luktade varandra i baken. Det var en massa mopsar också, roligt. Flest franska bulldogs tror jag nog.

Till vår glädje dök det upp två bullmastiff-tikar! Hur fina som helst! Den ena stod utanför och tittade in, löptik :) Jag och David är ju lite smått sugna på en bulle nästa gång det blir hund!

Det var en massa dreggelhundar och till min förskräckelse upptäckte jag en stor dreggelbobba på min jacka! Jag skrek som en stucken gris och gnuggade mig mot en stolpe i några minuter. Mycket kan jag ta men den där dreggelbobban täckte halva min hand^^

Är numera helt försälskad i bulldogs av alla sorter! Minst sagt blev jag det när jag såg den här lilla sötnosen på 12 veckor om jag inte minns fel. Hur söt? Har Roy varit så liten?! Tiden går för fort...


När Roy höll på att däcka i min famn så valde vi att gå. Vi gick en tur på söder och sen köpte vi dammsugaren.


Det får vara dagens bilder, soffbilder får jag lägga upp imorgon :) Nu börjar snart Star Wars och jag ska hinna fixa snask. Trevlig helg!


No comments:

Post a Comment