Sunday, July 15, 2012

Tankar om livet

Hej hej.
Nu sitter jag och funderar över vad jag ska göra med livet, som jag så ofta sitter och gör. Vad ska man bli egentligen? Om det är något jag har kommit fram till så är det att jag vill jobba med människor eller för att människor ska få det bättre. Efter ett år på en förskola så har jag fått en inblick i den världen, barn är underbara. Jag älskar barn och ser mig själv som en mamma innan jag fyllt 30 och börjar nu alltså mer och mer att överväga om det är det jag vill jobba med. Tidigare har jag föreställt mig att jag ska jobba på Rädda Barnen eller någon annan stor organisation som kämpar för barnens rättigheter. Men nu börjar jag tänka längre än så, tänk att få vara med redan från början, tänk att få vara med när ett barn föds och innan det. Ja, jag funderar på att bli barnmorska och har alltid haft det i bakhuvudet om jag någon gång skulle välja ett yrke inom vården. Jag tror det skulle passa mig ganska bra och kan inte tänka mig att jag skulle ångra en sådan utbildning.
Vi får se vart jag står om ett år när det är dags att söka till universiteten igen, huruvida det fortfarande känns så rätt som det gör nu, men ska som sagt suga på tanken ett tag och fokusera på körkort, boende och mops. Måste hitta ett jobb med tillvidareanställning också :) Att jag nu vill jobba i butik har att göra med att det känns neutralt och kan få mig att komma på vad det är jag egentligen vill plugga vidare till i framtiden.

Passande nog ska jag till Samos om några dagar; den grekiska gudinnan Heras ö. Hon var barnafödelsens beskyddarinnan så vi får väl se om jag får en uppenbarelse när jag åker dit :) Jag får väl åka till hennes tempel och be om vägledning :D

1 comment:

  1. Hi,

    Nice blog. We love it.
    We'd like to invite you as our 1st group of fashionista to join WhatIWear in a conquest to inspire the world,changing one wardrobe at a time.

    Click HERE to become a member - www.whatiwear.com
    Or check our blog at blog.whatiwear.com

    --
    Here are some members who have already joined us.
    Anastasia Siantar - brownplatform.com
    Andree Judd - avantgardien.tumblr.com
    Willabell Ong - paledivision.blogspot.com
    Marie Hamm - themavenpost.blogpost.com
    Paris & London - themadtwins.blogspot.com
    Alyssa Lau - theordinarypeoples.blogspot.com
    Nadine Drexler - whengreengrasswasyellowonpictures.com
    White Lace - whitelace.ro
    Becka Häggblom - sunshineinnorth.blogspot.com
    Michalina Z - stook-pook.blogspot.com
    Jessica C - westmountfashionista.com
    Claradevi Handriatmadja - luce-dale.com

    ReplyDelete